بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

خبرنامه پنجشنبه 22 مهرماه 89» این چه حکومتی است؟!

خبرنامه الكترونيكي پنجشنبه 89.07.22:
«قیمت دلار برخلاف ادعای مقامات دولتی کاهش نیافت» ، «این چه حکومتی است؟!»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه پنجشنبه، بيست و دوم مهر 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

ابوالفضل قدیانی : در صورت عدم برگزاری جلسه علنی محاکمه، در دادگاه حضور نمی یابم
مسئول ارگان تشکیلات سازمان مجاهدین انقلاب خاطرنشان کرد "بر اساس اصل ١۶۸ قانون اساسی، در صورت عدم برگزاری جلسه محاکمه ام بصورت علنی و عدم حضور هیات منصفه، در دادگاه حضور نمی یابم."

به گزارش سامانه خبری – تحلیلی «امــروز»، ابوالفضل قدیانی در گفت و گو با کمیته رسانه های سازمان مجاهدین انقلاب، ضمن اشاره به تعیین وقت دادگاه محاکمه خود در روز ٢۸ مهرماه، گفت: بر اساس ابلاغیه شعبه ٢۸ دادگاه انقلاب، می بایست جهت حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات وارده، به این شعبه مراجعه کنم.

طرح سوال از احمدی نژاد، با امضای نمایندگان مجلس کلید خورد
طرح سوال از محمود احمدی نژاد - به زعم آنچه طراحان آن "اظهارات رئیس دولت و رئیس دفترش" می خوانند- در مجلس هشتم شورای اسلامی کلید خورد و در جلسه روز سه شنبه ٢۰ مهرماه به امضای هشت نماینده رسید.

به گزارش سامانه خبری جهان نیوز، متن طرح سوال از محمود احمدی نژاد دارای چهار محور است که "اظهارات رئیس دولت در خصوص جایگاه مجلس و اینکه مجلس در راس امور نیست"، "عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه" و "اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر وی در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی" و "سیاست های لیبرالی فرهنگی " از جمله محورهای سوالات از رئیس دولت می باشد.

سانحه برای هواپیمای ایرانی در فرودگاه وین
در حادثه ای تکراری، یک هواپیمای مسافربری ایران، در یکی از پروازهای اروپایی دچار سانحه گردید و مجبور به توقف ناگهانی شد.

به گزارش تابناک، پرواز شماره ۷٢۰ هواپیمای جمهوری اسلامی، از مقصد فرانکفورت به تهران، پس از سوختگیری در فرودگاه وین اتریش، و به هنگام برخاستن از باند فرودگاه دچار سانحه و مجبور به توقف ناگهانی شد.

علت این سانحه هنوز مشخص نیست اما خلبان و خدمه پرواز، از اینکه این سانحه قبل از اوج گرفتن هواپیما به وقوع پیوست ابراز خرسندی می کردند. این هواپیما ٢١۵ مسافر داشت که بیشتر آنها ایرانی بودند و خوشبختانه به هیچ یک از مسافران آسیبی نرسید.

هواپیمای ایرباس ۶۰۰ روز چهارشنبه ٢١ مهرماه، فرودگاه فرانکفورت را به مقصد فرودگاه تهران ترک کرد اما برای سوختگیری در فرودگاه وین اتریش به زمین نشسته بود.

سرنشینان این پرواز جمعی از مدیران فرهنگی کشور بودند که پس از پایان شصت ودومین نمایشگاه بین المللی فرانکفورت قصد عزیمت به تهران را داشتند و حدود دو ساعت پس از سانحه به سالن ترانزیت فرودگاه وین منتقل شدند.

سه پیشنهاد مهم رئیس قوه قضائیه به رهبری
در پی شکایت صادق لاریجانی از دخالتهای بی حد و حصر مجتبی خامنه ای، طائب و نقدی
بنا به گزارش منابع موثق از تهران، رئیس قوه قضائیه طی نامه ای از دخالتهای برخی اعضای متنفذ بیت رهبری در کار دادگاهها و زندانها به تلخی شکایت کرده خواستار جداکردن دادگاههای امنیتی سیاسی از قوه قضائیه و قبول مسئولیت شرعی آنها توسط مقام رهبری شده در غیر این صورت از رهبر خواسته استعفای وی را بپذیرد.

نامه سرگشاده خانواده زندانیان سیاسی به رئیس قوه قضاییه
آئین ما تسلیم در برابر ستمگر را شریک شدن در گناه او می داند
این خانواده ها در نامه سرگشاده خود حوادث یکسال اخیر را به رئیس دستگاه قضایی یادآور شده و نوشته اند "به راستی اختلال در امنیت را چه کسانی به وجود آورده اند؟ آنان که در هجوم شبانه فردای انتخابات به خانه های ما ریختند و زن و مرد و پیر و جوان را به انفرادی و سلول و بند کشیدند، ماه ها خانواده ها و وکلایشان را در بی خبری نگاه داشتند و در همان دوران با شقاوت تمام برای گرفتن اعترافات کذب به شکنجه و آزار جسمی و روحی فرزندان بی گناه ملت پرداختند و سپس دادگاه های نمایشی و فرمایشی ترتیب داده با قرائت کیفرخواست عمومی مدیران خدوم، رزمندگان غیور ایران اسلامی را قبل از صدور هرگونه حکمی به عنوان متهم اتهامات خیالی خود، میهمان چشمان متحیر و بهت زده میلیون ها بیننده در سراسر کشور کردند و با صدور احکام فله ای، عملا عدم استقلال قوه قضائیه را ثابت کردند."

هاشمی رفسنجانی: با تفرقه داخلی نمی توان دنبال اتحاد خارجی بود
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جامع‌ترين موضوعي كه مي‌تواند جامعه را متحد كند، دين و مذهب است و با تفرقه داخلی نمی توان دنبال اتحاد خارجی بود.

به گزارش وبسایت رسمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با اعضاي هيأت مؤسس جمعيت فدائيان اسلام با تأكيد بر لزوم اتحاد در كشور، اظهار داشت: بدون اتحاد در داخل نمي‌توانيم در خارج از مرزهايمان اتحاد ايجاد كنيم و تفرقه مي‌تواند باعث مسائلي مانند صدر اسلام شود.

قیمت دلار برخلاف ادعای مقامات دولتی کاهش نیافت
عدم ارائۀ ارز به شهروندان از طرف صرافی بانکها و تداوم کمبود ارز در بازار آزاد، بازار دلار در روز چهارشنبه ٢١ مهر را همچون دو هفته گذشته بحرانی نگاه داشت و با اینکه اعلام شد صرافی بانک ملی حدود ٣۷ میلیون دلار فروخته است، اما قیمت‌های دلار در بازار مابین ١۰۵۵ تا ١۰۹۵ تومان به مردم اعلام شد.

این درحالیست که اصغر ابوالحسنی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش‌بینی کرده بود قیمت دلار این هفته به ١۰٣۰ تومان کاهش یابد؛ که ظاهرا این اتفاق نیفتاده و دلار همچنان بالاتر از قیمت ١۰۵۰تومان ثابت مانده است.

رئیس اتاق بازرگانی: گران شدن حامل های انرژی قبل از مصرف کننده، گریبان تولید کنندگان را می گیرد
رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است "گران شدن حاملهای انرژی قبل از مصرف کننده گریبان تولید کننده را می گیرد؛ بنابراین باید هدفمند کردن یارانه ها را با نگاه تولید محور هدایت کرد چرا که این تولید کننده است که بر سر سفره مصرف کننده کالا می برد."

وی همچنین با اشاره به برخی تهدیدات صورت گرفته از سوی مقامات دولتی پیرامون نحوه عملکرد تجار در جریان هدفمندی یارانه ها، گفت "سخن گفتن تهدید آمیز و گفتگو در مورد اعمال فضای تعزیراتی در رابطه با سیاست هدفمندسازی یارانه ها سم مهلکی است برای هدفی که دنبال می کنیم."

حذف و بازنشستگی استادان دانشگاه، مشمول فریدون وردی نژاد استاد دانشگاه تهران شد
در ادامه حذف و تصفیه و بازنشستگی اجباری استادان و اعضای هئیت علمی منتقد دولت، فریدون وردی نژاد، مدیر عامل پیشین خبرگزاری ایرنا، و استاد دانشگاه تهران نیز، به جمع اعضای هیئت علمی بازنشسته آن دانشگاه پیوست. این درحالی بود که وی هیچ یک از شرایط بازنشستگی را دارا نبوده و بطور ناگهانی این حکم اجباری را دریافت کرده است.

به گزارش مهر، وردی‌نژاد که از سال ۷۲ به مدت ۸ سال مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بود، با مرتبه علمی استادیاری به عنوان عضو هیئت علمی رسمی و قطعی دانشگاه تهران، درس "مدیریت رسانه" تدریس می کرد و در زمینه "مدیریت بحران و رسانه‌ها" و "جامعه شناسی خبر" نیز دارای تألیف‌های متعدد است.

دولت کودتا خواهان گسترش و تعمیق بحران داخلی در لبنان و پیشروی آن به سوی بحران است
ساعاتی پس از برگزاری مراسم استقبال از محمود احمدی نژاد در جنوب بیروت مجمع دانشجویان سبز مقیم لبنان بیانیه ای صادر کرد.

این بیانیه با اشاره به "سوال ها و تردید ها و ابهامات زیادی در مورد هدف از این سفر" تصریح کرده است که "این سفر به هیچ وجه نمی تواند اهداف دوستانه و مسالمت جویانه انگونه که منافع ملی ایران و لبنان را در بر بگیرد به همراه داشته باشد".

دبیرکل پیشین حزب الله: رهبری ایران را نصیحت می کنم به سیاستهای خود در قبال مردم بیاندیشد
شیخ صبحی طفیلی دبیرکل پیشین و از بنیانگذاران حزب الله لبنان، معتقد است "کاری که اکنون در ایران با علما، بیوت علم و مراجع می شود، در زمان حکومت شاه هم بوقوع نپیوست و مطمئن هستم طریقی که حکومت ایران در پیش گرفته سرنوشتی مصیبت بار در پی خواهد داشت."

این عضو مقاومت اسلامی لبنان همچنین خاطرنشان کرد "من از رهبری ایران می خواهم و نصیحتش می کنم که کمی به سیاست های خود در قبال مردم ایران اندیشیده و به عواقب سیاست هایش بیندیشید."

اعتراض دانش آموزان دبیرستان فرهنگ به همسر مجتبی خامنه ای
به گزارش منابع موثق از تهران، پس از انتشار نامه اخیر رئیس قوه قضائیه به رهبر جمهوری اسلامی که در آن به نقش برجسته مجتبی خامنه ای در صدور احکام دادگاهها و وضعیت زندانیان سیاسی اعتراض شده بود، دانش آموزان دبیرستان غیرانتفاعی فرهنگ متعلق به غلامعلی حداد عادل روز چهارشنبه ٢١ مهرماه، به زهرا حداد عادل همسر مجتبی خامنه ای در مورد نقش همسرش در فجایع اخیر شدیدا اعتراض کرده اند.

سیلی در مجلس به بهانه اصل ولایت فقیه یا موضوعات حاشیه ای؟
جـــرس: در جریان درگیری لفظی میان دو تن از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، یکی از این نمایندگان سیلی محکمی به نماینده دیگر استان زد.

به گزارش جهان نیوز، مجمع نمایندگان استان فارس روز چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس نشستی داشت که در جریان آن جلسه، بین سید احمدرضا دستغیب و نصراله کوهی نماینده سروستان درگیری بوجود می آید.

تهدید آیت الله وحید خراسانی در آستانه سفر رهبری به قم
منابع خبری جرس گزارش دادند آیت الله وحید خراسانی، بدلیل اینکه تصمیم داشت زمان سفر سیدعلی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم، در آن شهر نباشد و به مشهد عزیمت کند، از سوی اداره اطلاعات قم تهدید شد و از سفر وی جلوگیری بعمل آمد.
در آستانه سفر رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم، منابع خبری از تشدید جو پلیسی- امنیتی در آن شهر و کنترل آمد و شد شهروندان خبر می دهند و طبق گزارش ارسالی، ماموران امنیتی و لباس شخصی ها، در ورودی های قم همچنان به بازرسی خودروها مشغول هستند.

همزمان هلکوپترهای سپاه و نیروی انتظامی، بطور مرتب در فضای قم به پرواز مشغول بوده و تمام تحرکات را زیر نظر دارند. اهالی شهر قم در جوی کاملا امنیتی و پلیسی سفر اقای خامنه ای را انتظار می کشند.

دو نفر از اعضای خانواده حسام ترمسی، از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات، دستگیر شدند
در ادامه فشارها و تهدیدهای وارده بر خانواده های زندانیان سیاسی، مادر و خواهر حسام ترمسی از زندانیان حوادث پس از انتخابات که یک سال را در زندان اوین گذراند و مدت کوتاهی است از زندان آزادشده، شامگاه شنبه ١۷ مهرماه، با هجوم ماموران امنیتی در منزل شان بازداشت شدند .

به گزارش کلمه، حسام ترمسی از شهروندان معترض به نتایج انتخابات است که در یکی از راهپیمایی های اعتراضی پس ازانتخابات بازداشت شده بود . او پس از آزادی از زندان به بیماری کبد و کلیه مبتلا شد و از مدتی پیش نیز در بیمارستان بستری است .یکبار نیز مورد سوء قصد نیروهای ناشناس قرار گرفت که به گفته خانواده اش با چاقوی آلوده به سموم ناشناخته به وی ضربه وارد و خونش دچار عفونت شد.

وضعیت نامناسب جسمی و روحی قنبر پوریان
وضعیت جسمی و روحی ایوب قنبرپوریان یکی اززندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین وخیم گزارش می شود .
به گزارش کلمه، قنبر پوریان یکی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات است که به خاطر شرکت در راه پیمایی روز ۲۵ خرداد سال گذشته دستگیر شده و از آن زمان تاکنون بدون یک روز استفاده از حق قانونی مرخصی در زندان به سر می برد.

این چه حکومتی است؟
این چه حکومتی است که از بس به خشونت ورزی مشروعیت بخشیده و خشونت را قانونمند کرده است، مردم برانگیخته می شوند تا با جانی و دزد و کلاهبردارهمدردی کنند. این چه حکومتی است که نظام ارزشی را در جامعه ی ایران در هم ریخته تا جائی که معنویت و تقوی در آن خریدار ندارد. این چه حکومتی است که اخلاق گرائی را لاف می زند و تبلیغ می کند اما در عمل بی اخلاقی را رواج می دهد. این چه حکومتی است که مجلس آن امنیت ندارد، استقلال رای ندارد، قدرت نظارت بر عملکرد دولت را تمام و کمال از دست داده و با این وصف ادعا می شود "مجلس در راس امور است." کدام امور در این ادعا نهفته است؟ امور نظارتی؟ امور مالی؟ قانونگزاری؟ تحقیق و تفحص؟

نوبت به مادران عزا رسید
با بازداشت اعضای خانواده سعید زینالی و حسام ترمسی، برخورد با مادران عزادار وارد فاز تازه ای شد.به گزارش "روز" اکرم نقابی، مادر سعید زینالی، دانشجوی بازداشت شده در تیر 78 که با گذشت یازده سال هیچ خبری از او در دست نیست، غروب شنبه، 17 مهر به اتفاق خواهر سعید زینالی در خانه مسکونی شان بازداشت شدند.

سعید زینالی، 23 تیر ماه 1378 در مقابل چشم های مادرش ربوده شد و از آن تاریخ تاکنون هیچ خبری از این فارغ التحصیل کامپیوتر دانشگاه تهران در دست نیست.

خانواده آقای زینالی از یازده سال پیش برای گرفتن خبری از فرزندشان به همه مراکز امنیتی و قضایی مراجعه کرده اند اما تاکنون هیچ پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 512 كيلوبايت

3 نظرات :: خبرنامه پنجشنبه 22 مهرماه 89» این چه حکومتی است؟!

  1. سلام دوست عزیز
    تو هم سکوت کردی ؟!!
    استقبال بی نظیر مردم و مسئولان لبنان از محمود احمدی نژاد خیلی ها رو ساکت کرده .
    اخباری که به نفع شما نباشه , محکوم به سانسور و بایکوت است .
    مرگ بر اسرائیل

  2. من اگر جاي رهبر حزب الله لبنان بودم و پولهاي ميليارد دلاري بادآوره از ايران را ميگرفتم دم خودم كه سهله دم جد آبادم را هم ميگفتم براي احمدي تكون تكون بدهند!!!

    یکی از مستقبلین لبنانی: اگر کمک های احمدی نژاد نبود، کماکان در چادر زندگی می کردیم

    محمود احمدی نژاد در نخستین روز از سفر دو روزه خود به لبنان، طی سخنرانی در منطقه شیعه نشین بیروت، به مردم لبنان وعده داد “جهان در آستانه تحول بزرگی می باشد، ‌که از منطقه خاورمیانه آغاز شده است.”

    وی مجددا حادثه ١١ سپتامبر را “با برنامه‌ریزی قبلی و برای اهداف اشغالگری و مقابله با ملت‌های منطقه” ذکر کرد.
    همزمان مقامات آمریکا و اسراییل، نسبت به حضور و سخنان رئیس دولت ایران و همچنین عملکرد حزب الله در نوع استقبال از احمدی نژاد، از خود واکنش نشان دادند.
    به گزارش آسوشیتدپرس، احمدی نژاد روز چهارشنبه ٢١ مهر (١٣ اکتبر)، پس از آنکه از سوی هزاران نفر از هواداران حزب الله لبنان – با تصاویر و پرچم- در مسیر فرودگاه بیروت مورد استقبال قرار گرفت، با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس آن کشور دیدار کرد و بعد از شرکت در یک کنفرانس خبری، برای سخنرانی به میدان الرایه در منطقه شیعه نشین ضاحیه در جنوب بیروت رفت.
    احمدی نژاد در کنفرانس خبری مشترک با میشل سلیمان، رییس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد:” ما از مقاومت مردم لبنان در برابر اسراییل حمایت می کنیم و خواهان آزادی تمامی اراضی اشغالی در لبنان، سوریه و فلسطین هستیم.”
    به گزارش رویترز، در جریان حضور احمدی نژاد در آن منطقه شیعه نشین، ابتدا سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان – که بنا به دلایل امنیتی از سال ٢۰۰۶ در مجامع عمومی حضور پیدا نمی کند- از طریق ویدیو کنفرانس برای حاضران سخنرانی کرد و به احمدی نژاد خیر مقدم گفت. طبق گزارش های قبلی، وی قرار بود حضورا به احمدی نژاد خوش آمد گویی کند، اما کماکان از مخفیگاه خود پیام صوتی و تصویری ارسال کرد.
    نصرالله، طی روزهای اخیر از مردم لبنان خواسته بود استقبال گسترده اى از احمدى نژاد به عمل آورند، و “کمک هاى بى دریغ ایران به خاطر عمران و آبادى لبنان” را یاد آور شد.
    وی و چند تن از مقامات حزب‌الله روز گذشته اعلام کرده بودند که از سال ۲۰۰۶ (بعد از جنگ ٣٣ روزه با اسراییل)، نزدیک به یک میلیارد دلار از سوی ایران صرف بازسازی لبنان شده است.
    گزارش رویترز همچنین می افزاید احمدی نژاد در سخنرانی خود در میدان الرایه، که از جمله مراکز اصلی قدرت حزب الله محسوب می شود، دولت اسرائیل را “رژیمی نامشروع” خواند و از غرب به دلیل حمایت از آن دولت شدیدا انتقاد کرد. وی مجددا به اسرائیل هشدار داد که در صورت دست زدن به هرگونه “شیطنت جدید” در منطقه، عمر خود را کوتاه خواهد کرد.

    احمدی‌نژاد سپس خاطرنشان کرد “سالها قبل چهار دیپلمات ایرانی، سید‌محسن موسوی، احمدمتوسلیان، تقی رستگار‌مقدم و کاظم اخوان، که با روادید قانونی در لبنان بودند‌ و ربوده شدند، ‌بنا بر اطلاعات موثق، زنده‌ بوده و هم‌اکنون به طور غیرقانونی در زندان‌های اسراییل اسیر هستند.” وی اسراییل را مسئول سلامت و جان آنان دانست و گفت: باید هرچه زودتر اجازه دهند نمایندگان صلیب سرخ با آنان ملاقات کرده و ترتیب آزادی آنان و همه زندانیان دربند را فراهم آورند.

    اگر کمک های وی نبود، ما کماکان در چادر زندگی می کردیم

    رسانه هاى لبنان و عرب زبان مى گویند که حزب الله و ایران صدها هزار دلار براى استقبال گسترده از احمدى نژاد هزینه کرده اند؛ تدارکاتى گسترده که از بیروت تا مرز لبنان با اسرائیل را در بر گرفته و از رقم هشتصد هزار دلار براى این تدارکات سخن رفته است.
    روزنامه عرب زبان «الحیات» نوشته بود که همه این تدابیر با دخالت گسترده سفارت ایران در لبنان و زیر چشم صدها مهره امنیتى و اطلاعاتى ایران صورت مى گیرد.
    خبرگزاری رویترز به نقل از تعدادی از افرادی که به استقبال احمدی نژاد رفته‌ بودند آورده است “آنها به دلیل بازسازی لبنان قدردان او هستند و گفته اند اگر او نبود، ما هنوز در چادر زندگی می‌کردیم.”

  3. جدیدترین بازی قدرت ایران - گزارش سی ان ان

    به گزارش شبکه" سی ان ان" آسفالتی تازه بر سر راهی که احمدی نژاد حرکت خواهد کرد با کمک مالی خود ایران در حال آماده سازیست. استادیم سخنرانی او نیز با هزنیه ایران در حال تکمیل است. بیشر هزینه بازسازی لبنان بعد از جنگ توسط قطر و ایران پرداخت شده است.

    فرد لبنانی اقرار میکند که کاری که او(احمدی نژاد) برای این کشور کرده بی نظیر است. پلهایی که ساخته است، راه ها و کمک های مالی او. وی ادامه میدهد که در زمان جنگ کل خانه اش ویران شده ولی هزینه همه چیز حتی وسایل داخل خانه اش را ایران بهش داده است.

    در این گزارش آمده که بعضی شیعیان هم مخالف احمدی نژاد هستند. به نظر این شبکه سفر احمدی نژاد برای نشان دادن نفوذ ایران به کشورهای منطقه و آمریکا بوده است.

آخرين اخبار ارس