بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

نامه مهم محمد رضا خاتمی خطاب به سید حسن نصرالله

نامه مهم محمد رضا خاتمی خطاب به سید حسن نصرالله
. ادامه راه سبز(ارس): دبیرکل سابق جبهه مشارکت با توجه به سابقه آشنایی با دبیرکل حزب الله و سفر احمدی نژاد به لبنان نامه ای خطاب به ایشان نوشته و انتظاری را که مردم سبز اندیش ایران ازمردم مقاوم لبنان دارند را واگویه کرده است. دکتر محمد رضا خاتمی در این نامه خطاب به سید حسن نصرالله یادآور شد: «آنچه سبب شده است تا مصدع اوقات جنابعالی شوم و از میان تمام میزبانان ایشان شما را مخاطب قرار دهم رابطه تنگاتنگ شما با آرمانهای انقلاب اسلامی است. با شما به عنوان کسی که سرنوشت جمهوری اسلامی به اندازه سرنوشت مقاومت برای او اهمیت دارد صحبت میکنم و لازم می بینم واقعیت تلخی که امروز در ایران با ان روبرو هستیم یاد اوری کنم. واقعیتی که طبعا همه طرفداران امام و انقلاب فارغ از ملیت خود تبعات آنرا تحمل خواهند کرد.»

دكتر خاتمي همچنين در اين نامه به وي متذكر شده: «شما نیک می دانید و لازم به یاد آوری نیست که هم اکنون در ایران یاران کم نظیر امام، السابقون السابقون انقلاب و وارثان جسمی و روحی آن عزیز سفر کرده به جرم ایستادگی بر آرمانهای امام تحت سخت ترین فشارها و بیشترین محدودیتها هستند و صدها تن از فرزندان راستین انقلاب بزرگ اسلامی به خاطر آنکه تسلیم انحراف نشدند در بدترین شرایط در زندان به سر می برند که آخرین انها که در آستانه سفر اقای احمدی نژاد و دیدار با شما بازداشت شده است دکتر علی شکوری راد است که او را به عنوان یکی از بزرگترین مدافع مقاومت اسلامی به خوبی می شناسید.»

به گزارش نوروز متن این نامه به شرح زیر است :
جناب آقای سید حسن نصرالله رهبر گرامی جنبش سرفراز حزب الله

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

این روزها لبنان و شما میزبان آقای محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران هستید. این میزبانی گرم و با سابقه ،نشانه عمق روابط دو کشور است و مطمئنا این استقبال از ایشان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی برای ما ایرانیان بر اساس سیاست عدم مداخله در امور داخلی و در راستای منافع ملی لبنان و منافع ارزشمند مقاومت لبنان قابل فهم است .هرچند شما و همه انسانهای فهیم نیک می دانید که در نظر ملت ایران جایگاه ایشان کجاست.

آنچه سبب شده است تا مصدع اوقات جنابعالی شوم و از میان تمام میزبانان ایشان شما را مخاطب قرار دهم رابطه تنگاتنگ شما با آرمانهای انقلاب اسلامی است. با شما به عنوان کسی که سرنوشت جمهوری اسلامی به اندازه سرنوشت مقاومت برای او اهمیت دارد صحبت میکنم و لازم می بینم واقعیت تلخی که امروز در ایران با ان روبرو هستیم یاد اوری کنم واقعیتی که طبعا همه طرفداران امام و انقلاب فارغ از ملیت خود تبعات آنرا تحمل خواهند کرد .

شما نیک می دانید و لازم به یاد آوری نیست که هم اکنون در ایران یاران کم نظیر امام ، السابقون السابقون انقلاب و وارثان جسمی و روحی آن عزیز سفر کرده به جرم ایستادگی بر آرمانهای امام تحت سخت ترین فشارها و بیشترین محدودیتها هستند و صدها تن از فرزندان راستین انقلاب بزرگ اسلامی به خاطر آنکه تسلیم انحراف نشدند در بدترین شرایط در زندان به سر می برند که آخرین انها که در آستانه سفر اقای احمدی نژاد و دیدار با شما بازداشت شده است دکتر علی شکوری راد است که او را به عنوان یکی از بزرگترین مدافع مقاومت اسلامی به خوبی می شناسید .

به نظر ما نمی توان از مقاومت در برابر رژیم غاصب صحبت کرد و این انسانهای نستوه را در بند کرد. کسانی که تمام عمر پر بار خود را صرف اعتلای کلمه الله و پیروزی انقلاب و سر بلندی جمهوری اسلامی کرده اند.نمی توان مدعی مبارزه با رژیم صهیونیستی بود و از این همه ظلم که بر این مبارزان واقعی می رود تبری نجست یا بدتر از آن با سکوت رضایت آمیز ان را تایید کرد.

انتظار ملت ما از همه مدعیان مبارزه با ظلم و سلطه این است که از زندانبانان این عزیزان بخواهند دست از ظلم و جفا بردارند و ذره ای از آنچه برای ملت سربلند لبنان و شیعیان مجاهد آن سر زمین آرزو می کنند در حق ملت خود روا دارند.

سید محمد رضا خاتمی

3 نظرات :: نامه مهم محمد رضا خاتمی خطاب به سید حسن نصرالله

  1. واقعا" ننگ است که يک فرد مثلا ايرانی آزادی يک فرد مثلا ايرانی ديگر را از يک آخوند اجنبی تروريست بخواهد.

  2. نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران

  3. من احمدي نژاد را قبول ندارم اما يك تار موي سيدحسن نصرالله رو جاي هزاران وطن فروش نوكر آمريكا و اسرائيل خون آشام نميدم سيد حسن نصرالله عشق درون ماست.

آخرين اخبار ارس