بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

امیر ارجمند: کدام عزت و کدام حکمت در سیاست خارجی حاکم است؟

دکتر اردشیر امیر ارجمند مشاور موسوی از سیاست های آلوده به ذلت می گوید:
کدام عزت و کدام حکمت در سیاست خارجی حاکم است؟
. ادامه راه سبز(ارس): مشاور ارشد میرحسین موسوی گفت: ” فعالان جنبش سبز باید شجاعانه صدای مظلومیت مردم ایران را به گوش جامعه جهانی و کلیه ارگانهای بین المللی برسانند.”

دکتر اردشیر امیر ارجمند در حاشیه جلسه ای که با جمعی از فعالان جنبش سبز برگزار شده بود، در گفتگو با خبرنگار کلمه خاطر نشان کرد: “جامعه ی جهانی نباید کارگران، کشاورزان، معلمان و طبقات محروم ملت ایران که تحت ستم دولت مستبد کنونی زندگی می کنند را به دلیل ماجرا جویی های غیر مسوولانه رییس جمهوری که مشروعیت مردمی ندارد مجازات کند.”

جنبش سبز خواستار لغو تحریم هاست


وی با تاکید بر تاثیر گذاری تحریم ها در زندگی مردم ایران اظهار کرد: “تحریم ها بر خلاف ادعاهای بی اساس آقایان تاثیر روشنی بر زندگی روزمره مردم خواهد گذاشت، بنابراین جنبش سبز ایران خواستار لغو تحریم های اقتصادی است. لطمات این تحریم ها مستقیما بر وضعیت معیشتی مردم تاثیر گذاشته و استفاده از منابع ملی را با مشکلات اساسی مواجه خواهد کرد.”

آقای احمدی ن‍‍ژاد نماینده مردم ایران نیست و حق ندارد از جانب آنان سخن بگوید

امیر ارجمند افزود: ” آقای احمدی نژاد نماینده مردم ایران نیست و حق سخن گفتن از جانب مردم ایران در مجامع بین المللی را ندارد. سفر او به لبنان نیز صرفا برای بهره برداری داخلی و تشویق جامعه ی بین المللی برای مذاکره است. متاسفانه احمدی نژاد عادت دارد که با شعار ها و اعمال عوام فریبانه از درد و رنج دیگران بهره برداری سیاسی و شخصی کند.”

سیاست خارجی ایران به شدت آلوده به ذلت و بی تدبیری است

این استاد دانشگاه با این تعبیر که دن کیشوت متوهم صادق بود اما احمدی نژاد دروغگوی متوهم است خاطرنشان کرد: “کدامین عزت و کدام حکمت در سیاست خارجی ایران حاکم است؟ سیاست خارجی ایران به شدت آلوده به ذلت و بی تدبیری است و به روشنی و بی پرده پوشی منافع عالی کشور و سرنوشت مردم ایران وجه المصالحه بلند پروازی های کودکانه دولت مستقر قرار گرفته است.”

پس از هر ماجراجویی باید منتظر باج دادن های احمدی نژاد باشیم

وی افزود: ” متاسفانه پس از هر گنده گویی و ماجراجویی بین المللی باید منتظر باج دادن های آقای احمدی نژاد به یک قدرت بین المللی و حتی کشور های دست چندم باشیم و مردم نیز باید آماده پذیرش رنج و زحمت جدید باشند.”

اسراییل محتاج سنگ پرانی احمدی نژاد است

امیرارجمند با اشاره به اینکه اسراییل مشتاق و محتاج سنگ پرانی احمدی نژاد است گفت: ” احمدی نژاد هزینه ای پرداخت نمی کند چراکه پاسخگو نیست اما مردم ایران باید این هزینه را با رنج و سختی هایی که بر آنها تحمیل خواهشد شد پرداخت کنند.”

جنایات اسراییل محکوم است

رییس کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی موسوی با بیان اینکه جنبش سبز از حقوق قانونی و مشروع مردم مسلمان فلسطین دفاع می کند افزود: جنبش سبز اعمال تجاوزکارانه اسراییل را در نقض حقوق بشر و کرامت انسانی محکوم می کند. حمایت ما از مردم فلسطین علاوه بر اینکه وظیفه دینی و اخلاقی است حمایت از آزادی عدالت و حقوق بشر نیز محسوب می شود.”

ایرانی ضعیف نمی تواند حامی خوبی برای آرمان مردم مظلوم فلسطین باشد

وی افزود: ” باید به خواهران و برادرانمان در سرزمین های اشغالی و همچنین روشنفکران مسلمان در سراسر جهان یاد آور شد که ایرانی ضعیف و بی اعتبار در صحنه بین المللی با دولتی مستبد که دمکراسی و حقوق بشر را در سرزمین خود و نسبت به مردم خود رعایت نمی کند نمی تواند حامی خوبی برای فلسطین و دفاع از آرمانهای حق جویانه آنها باشد.”

مبارزه با فتنه را از خود شروع کنید

مشاور ارشد موسوی با تاکید بر اینکه حمایت از مردم فلسطین و و آرمانهای آنها به معنای مداخله در امور داخلی آنها نیست خاطر نشان کرد: وظیفه ما حمایت از مردم فلسطین و حقوق آنها است. وظیفه ما حمایت از تصمیم و اراده مردم فلسطین است نه مداخله در امور داخلی آنها یا تحمیل دیدگاهی به آنان.”

امیر ارجمندی در پایان با اشاره به تهمت ها و رجز خوانی های بی اساس عده ای خطاب به اقتدارگرایان گفت: “فتنه حاکم کردن استبداد و جهل در کشور است. مبارزه با فتنه را از خود شروع کنید.”

0 نظرات :: امیر ارجمند: کدام عزت و کدام حکمت در سیاست خارجی حاکم است؟

آخرين اخبار ارس