بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

بخشنامه بانک مرکزی: فروش دلار غیرضروری است، حواله می دهیم

بخشنامه بانک مرکزی: فروش دلار غیرضروری است، حواله می دهیم

. ادامه راه سبز(ارس): به گزارش جـــرس، در ادامه بحران ارز در بازار و در حالیکه دولت هنوز از انجام وعده خود پیرامون عرضه کافی ارز به متقاضیان سر باز زده است، بانک مركزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به صرافی‌ها، از باز شدن مسیر حواله‌های ارزی خبر داد و با اشاره به روند افزایش فروش حواله تصریح كرد: دیگر فروش اسكناس دلار غیرضروری به نظر می‌رسد.

در این بخشنامه سقف فروش ارز به صرافی‌های دارای مجوز، یك میلیون دلار، به اشخاص حقوقی‌ ده هزار دلار و به اشخاص حقیقی دو هزار دلار اعلام شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بانك مركزی در این بخشنامه هشدار داده است كه هر گونه تخلف صرافی‌ها موجب توقف فعالیت آنها خواهد شد.

همزمان، مدیر اداره نظارت بانك مركزی وضعیت فعلی بازار دلار را نتیجه جو روانی حاكم بر آن دانست و خرید دلار را سرمایه‌گذاری پرریسكی برای مردم دانست. وی همچنین از عرضه گسترده‌تر ارز خبر داد كه از روز چهارشنبه ٢١ مهرماه آغاز شده است.

عرضه گسترده‌تر دلار در بازار

از سوی دیگر، مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی گفته است "بانک مرکزی از امروز دلار بیشتری به بازار عرضه خواهد کرد."

محسن عباسی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: بانک مرکزی به میزان کافی ارز در اختیار دارد و عرضه دلار از امروز گسترده‌تر می‌شود. وی همچنین در خصوص از سر گرفته شدن حواله دلار به دبی گفت: مشکل حواله دلار به دبی حل شده و در انجام آن با همه کشورها تعاملات خوبی داریم. وی در عین حال هرگونه شایعه در خصوص خروج چمدانی ارز از کشور را رد کرد و گفت، خروج ارز به این شکل صرفه اقتصادی ندارد.

مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی تداوم شرایط موجود در بازار ارز را نتیجه جو روانی حاکم بر آن دانست و افزود: مردمی که بدون دلیل اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری روی دلار می‌کنند، با توجه به روند کاهش قیمت آن قطعا متضرر می‌شوند.

عباسی خاطرنشان نمود: ریسک در بازار ارز زیاد است، اما بازار طلا در مقایسه با آن از ریسک کمتری برخوردار است.

هشدار به صرافی‌های متخلف

وی در عین حال از اقدام بانک مرکزی برای تعطیل کردن صرافی‌های متخلف خبر داد و تصریح کرد: در همین روزها شش صرافی را تعطیل می‌کنیم.

وی "سوءاستفاده برخی از صرافی‌ها از قیمت‌های مصوب" را دلیل اقدام بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: هر صرافی که با قیمت بیش از نرخ مصوب روزانه اقدام به فروش دلار بکند با آن برخورد خواهیم کرد. هفته گذشته نیز سه صرافی بزرگ کشور توسط بانک مرکزی تعطیل شده بودند. اين مقام بانکی مذکور تاكید كرد: تضعیف پول ملی خواست بانک مرکزی نیست و این بانک برنامه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد.

دلار غیردولتی ١۰۹۰ تومان

گفتنی است امروز قیمت دلار در بازار آزاد با بیست تومان افزایش به نرخ ١۰۹۰تومان بازگشته است و بانک مرکزی عصر دیروز در حالی دلار را به شرط رعایت نرخ فروش ١۰۵۰ تومانی به صرافان فروخت که دلالان و صرافی های آزاد، دلار را ١۰۹۰ تومان کمتر نمی‌فروختند. این گزارش همچنین خاطرنشان کرد برخی شنیده‌ها از برداشته شدن سهمیه‌بندی و سقف فروش دلار به متقاضیان حکایت دارد.

مراقب تاریخ دلارها باشید

یک فعال بازار ارز نیز نسبت به تاریخ چاپ اسکناس‌های دلار هشدار داد و افزود: تارخ دلار‌های جدید بانک مرکزی مربوط به سال ٢۰۰۶ میلادی است. دلار‌های قدیمی به هنگام بازگشت به صرافی‌ها ممکن است با مبلغ کمتری خریداری شود. از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که خرید و سرمایه‌گذاری روی دلار در صورت عدم توجه به این نکته و درهم فروخته شدن آن می‌تواند زیان قابل توجهی برای خریداران غیرحرفه‌‌ای داشته باشد.

مدیر صرافی بانک ملی هم دیروز از کاهش صف خرید دلار در مقابل این صرافی‌ها خبر داد. اگرچه صرافان آزاد همچنان با صف خریداران دلار و ارز مواجه‌اند. روز گذشته قیمت یورو در بازار ارز نیز که یک روز قبل با افت ده تومانی تا سطح ١۴۹٢پایین آمده بود، با افزایش ناگهانی ۴۰ تومانی به نرخ ١۵٣٢ تومان بالا رفت.

در بازار سکه با وجود افزایش قیمت جهانی طلا تا ١٣۵۸ دلار كه نسبت به روز قبل از آن ١۴ دلار افزایش داشته است، قیمت سکه در داخل به دلیل عدم رونق بازار آن بدون تغییر ٣۴۵ هزار تومان فروخته می‌شد. حتی نرخ سکه طرح قدیم نیز با ٢۰۰۰ تومان افت قیمت تا ٣۶٣ هزار تومان کاهش یافت.

سقف فروش ارز به متقاضیان اعلام شد

بانك مركزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به صرافی‌های دارای مجوز از این بانك، ضمن اشاره به باز شدن مسیر حواله‌جات ارزی، فروش اسكناس دلار را غیرضروری دانست و اعلام كرد: هرگونه تخلف از مفاد قوانین بانك مركزی موجب توقف فعالیت آن شركت صرافی خواهد بود.

این بخشنامه تاکید دارد "با عنایت به باز شدن مسیر حواله‌جات و روند افزایش فروش حواله، فروش اسكناس به تدریج غیر ضروری به نظر می‌رسد و مقتضی است صرافی‌ها نسبت به فروش ارز به میزان حداكثر یك میلیون دلار به صرافی‌های دارای مجوز، حداكثر ده هزار دلار به اشخاص حقوقی و دو هزار دلار به اشخاص حقیقی اقدام نمایند."

این بخشنامه اضافه می‌كند: اشخاص حقیقی ملزم به ارائه اصل و كپی كارت ملی یا سایر اطلاعات مورد نیاز بوده و اشخاص حقوقی نیز مدارك مربوط به ثبت شركتی و نیاز ارزی را بایستی به صرافی‌های دارای مجوز ارائه دهند. بانك مركزی در این بخشنامه تاكید كرده است: بدیهی است هرگونه تخلف از مفاد این بخشنامه موجب توقف فعالیت آن شركت صرافی متخلف خواهد بود.

هنوز سرنوشت دلار، یورو، پوند و ارزهای معتبر دیگر (درحالیکه دولت از رهگذر این بحران و افزایش ناگهانی قیمت، سود هنگفتی به دست آورده) در هاله ای از ابهام است. گزارش کارشناسان اقتصادی حاکی از آن بود که "دولت از افزایش نرخ ارزهای خارجی طی دو هفته گذشته، بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال سود برده و از افزایش این نرخ‌ها رضایت دارد و تمایلی به کاهش نرخ ارزهای خارجی نخواهد داشت؛ چرا که درآمدهای دولت به‌ صورت دلاری و یورویی است اما مخارجش به‌صورت ریالی. و با افزایش نرخ ارزهای خارجی دولت می‌تواند کسری بودجه خود را جبران نموده و هزینه‌هایش را پوشش دهد؛ لذا تمایلی به کاهش قیمت ارز ندارد و نخواهد داشت."

0 نظرات :: بخشنامه بانک مرکزی: فروش دلار غیرضروری است، حواله می دهیم

آخرين اخبار ارس