بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

پلیس ضدشورش ساختمان دانشگاه منحل شده‌ی علوم پزشکی ایران را محاصره کرد

در پي تحصن دانشجویان در اعتراض به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران:
پلیس ضدشورش ساختمان دانشگاه منحل شده‌ی علوم پزشکی ایران را محاصره کرد

. ادامه راه سبز(ارس): دانشگاه علوم پزشكی ايران نه با پيشنهاد دانشگاه‌های علوم پزشكی، دانشجويان و وزارت بهداشت بلكه با ابلاغيه معاونت انسانی رياست‌جمهوری منحل شد كه اين اتفاق شوک بزرگی را به دانشجويان اين دانشگاه وارد كرده است.

دانشجويان دانشكده پرستاری و مامايی دانشگاه علوم پزشكی ايران صبح امروز یکشنبه با شنيدن انحلال دانشكده‌ای كه در آن تحصيل می‌كنند، در محوطه اين دانشگاه تحصن كرده‌اند.

به گزارش فرارو، نیروهای پلیس ضد شورش نیز اطراف ساختمان مرکزی دانشگاه منحل شده‌ی علوم پزشکی ایران، واقع در بزرگراه همت، را به محاصره در آورده‌اند.

به گزارش ایلنا، دانشكده علوم پزشكی تهران كه قرار است طبق گفته وزير بهداشت و درمان بخشی از واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشكی ايران را در خود ادغام كند نتوانسته به راحتی با اين ادغام كنار بيايد، چرا كه دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی تهران در حال حاضر اين گروه از دانشجويان دانشگاه ادغام شده را برای پذيرش قبول نكرده است.

***

تحصن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پی منحل شدن این دانشگاه


دانشجو نیوز: پس از انحلال ناگهانی دانشگاه علوم پزشکی ایران از روز شنبه ۸ آبان ماه ۸۹ توسط "معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور" دانشجویان این دانشگاه دست به تجمع و اعتراض زدند.

به گزارش فارس، حدود ۸۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه علوم‌پزشكي ايران در واكنش به انحلال اين دانشگاه از ساعت ۹:۳۰ امروز يكشنبه ۹ آبان در مقابل دانشگاه علوم‌پزشكي ايران واقع در بزرگراه "شهيد همت" تجمع كردند.

این خبر گذاری در ادامه نوشته است که اين دانشجويان با سر دادن شعار "نه تهران، نه بهشتي، فقط علوم‌پزشكي ايران " نسبت به انحلال دانشگاه علوم‌پزشكي ايران اعتراض كردند.

دانشگاه تهران، دانشجويان دانشگاه منحل شده علوم‌پزشكي ايران را نپذيرفت

خبرگزاری ایلنا، انحلال دانشگاه علوم پزشکی را "شوک بزرگی" به دانشجویان این دانشگاه تعبیر کرده است به طوریکه دانشجويان دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي ايران صبح امروز با شنيدن انحلال دانشكده‌اي كه در آن تحصيل مي‌كنند، در محوطه اين دانشگاه تحصن كرده و اعتراض خود را نسبت به اين اتفاق ابراز مي‌كنند.

اين در حالي است كه دانشكده علوم پزشكي تهران كه قرار است طبق گفته وزير بهداشت و درمان بخشي از واحدهاي آموزشي دانشگاه علوم پزشكي ايران را در خود ادغام كند نيز نتوانسته به راحتي با اين ادغام كنار بيايد، چرا كه دانشكده پرستاري دانشگاه علوم پزشكي تهران در حال حاضر اين گروه از دانشجويان دانشگاه ادغام شده را براي پذيرش قبول نكرده است.

به نظر مي‌رسد اين ادغام در صورتي اتفاق افتاده كه هماهنگي‌هاي لازم براي آن از قبل انجام نشده است و دانشجويان و اساتيد اين دانشگاه‌ها را سر در گم كرده است تا جايي كه دانشجويان اين دانشگاه‌ها را مجبور به تحصن و اعتراض كرده است.

انحلال غیر قانونی

برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعتراض نسبت ناگهانی بودن اعلام انحلال دانشگاه این موضوع را غیرقانونی دانستند.

به گزارش مهر، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه که مدیریت یکی از گروههای آموزشی را نیز برعهده دارد گفت: "انحلال دانشگاه غیرقانونی است چرا که در هیچ جای دنیا این موضوع سابقه ندارد که به این شکل یک دانشگاه منحل شود."

گفتنی است که در پی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، کلیه فعالیتهای بهداشتی، درمانی این دانشگاه واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

3 نظرات :: پلیس ضدشورش ساختمان دانشگاه منحل شده‌ی علوم پزشکی ایران را محاصره کرد

  1. دانشگاه علوم پزشکی ایران منحل شد

    مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با ابلاغ حکمی، انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را اعلام کرد.

    خانم وحید دستجردی در این حکم نوشته است که واحدهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی این دانشگاه به دانشگاه علوم پزشکی تهران و واحدهای بهداشتی و درمانی این دانشگاه به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتقل می شوند.

    وزیر بهداشت، انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را در راستای اجرای تصمیمات دولت مبنی بر خروج دستگاههای اجرایی از استان تهران و کاهش امور موازی در پایتخت اعلام کرده است.

    دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیمارستان های فیروزآبادی، لولاگر، شهدای یافت آباد و شهید فهمیده تهران را در اختیار دارد.

    همچنین این دانشگاه، مسئولیت اداره یازده بیمارستان را در استان جدید البرز بر عهده دارد.

    ۱۹ مرکز تحقیقاتی نظیر مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی، مرکز تحقیقات سوختگی، مرکز تحقیقات علوم دارویی رازی و ۹ مرکز آموزشی _ درمانی (بیمارستانی) در شهر تهران زیر نظر این دانشگاه اداره می شوند.

    دانشگاه علوم پزشکی ایران، در کنار دانشگاه های شهید بهشتی و دانشگاه پزشکی تهران سه دانشگاه دولتی علوم پزشکی در تهران است.

    این دانشگاه در ابتدا با نام مرکز پزشکی شاهنشاهی فعالیت‌هایش را در سال ۱۳۵۴ آغاز و پس از تشکیل دانشکده‌های پرستاری و پیراپزشکی، در سال ۱۳۵۶ دانشکده پزشکی تاسیس کرد.

    پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و نیز انقلاب فرهنگی، فعالیت‌های این مرکز پزشکی به طور محدود تداوم یافت تا این که در سال ۱۳۶۵ با ادغام چند دانشکده و موسسه آموزش عالی در مرکز پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران شکل گرفت.

    در سال ۱۳۷۳ با انحلال سازمان‌های منطقه‌ای بهداشت و درمان استان‌ها و واگذاری مسئولیت اداره واحدهای مناطق به دانشگاه‌های علوم پزشکی، منطقه غرب استان تهران تحت پوشش این دانشگاه با عنوان جدید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ایران قرار گرفت.

    دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها دانشگاه دولتی است که فقط در رشته های علوم پزشکی فعالیت داشته است.

    حسن آقاجانی، مدیرکل وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: "دانشجویان مطمئن باشند که خللی در آموزش بوجود نمی آید و کلیه وظایف به دانشگاه علوم پزشکی تهران در بعد آموزش منتقل می شود."

    آقای آقاجانی در گفت و گو با خبرگزاری مهر افزود: "پس از انتزاع کرج از استان تهران و تشکیل استان البرز، بخشهای مهمی از مراکز و شبکه بهداشت و درمان که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بود از این دانشگاه منفک شد و زمینه انتقال بخشی از کارمندان از تهران فراهم می شود."

    بنابر تصمیم وزارت بهداشت، مجموعه تشکیلات و پست های سازمانی اعم از اعضای هیئت های علمی و کارمندان واحدها و همچنین اموال و دارایی های منقول و غیر منقول دانشگاه علوم پزشکی ایران به مراکز جدید منتقل می شوند.

    طرح انتقال ادارات دولتی از تهران

    پیشتر و در پی سخنان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران درباره زلزله خیزبودن شهر تهران و لزوم خروج حداقل ۵ میلیون نفر از این شهر، دولت ایران اعلام کرد که طرح خروج ۲۰۰ هزار کارمند را از تهران در دستور کار قرار داده است و برخی از سازمان ها و ادارات دولتی به شهرهای دیگر منتقل می شود.

    حمزه شکیب، نایب رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این طرح با بیان این که این طرح عملی نیست، گفته بود: "حداکثر با برنامه ریزی می شود جمعیت فعلی را ثابت نگه داشت و یا درصد کمی از آن را کاهش داد."

    او تاکید کرده بود که برای تعادل جمعیت تهران باید برخورد مدبرانه ای با مساله داشت و "نمی توان این مشکل را احساسی حل کرد."

    تصمیم دولت با اعتراض گروهی از کارکنان برخی ادارات دولتی که مجبور به ترک تهران شده بودند رو به رو شد، از جمله گروهی از کارکنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اعتراض به انتقال محل کارشان به شهرهای شیراز و اصفهان تجمع های اعتراض آمیزی برگزار کردند.

    پس از آن بود که محمد جعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری طرح دولت برای خارج کردن ۲۰۰ هزار کارمند از تهران را "اقدامی عجولانه" دانست که سبب گسستگی خانواده ها و افزایش شکایت ها از دولت خواهد شد و تاکید کرد که این طرح شکست خواهد خورد.

    آقای منتظری گفته بود که دولت تنها در صورتی می تواند کارمندان را مجبور به خروج از تهران کند که در قرارداد، این حق به دولت، به عنوان کارفرما داده شده باشد و یا قانون تکلیفی را در این مورد به عهده کارمند قرار داده باشد.

    او گفته بود: "دولت نباید فکر کند که با خروج ضربتی ۱۰۰ هزار کارمند از تهران، زلزله به سایر شهروندان آسیب نمی رساند زیرا چنین برداشتی عاقلانه و منطقی نیست."

  2. مجلس هم از انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران بی‌خبر بوده است

    دو عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بی اطلاعی مجلس از انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی این موضوع خبر دادند.

    یک عضو این کمیسیون با اشاره به جلسه فوق العاده درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، تاکید کرد که این انحلال ایراد دارد. یکی دیگر از اعضای این کمیسیون گفته است که دولت بی‌خبر از مجلس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران را منحل کرده است.

    به گزارش مهر، محمدرضا رضایی کوچی افزود: روز یکشنبه جلسه فوق العاده ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و نمایندگان از وزارت بهداشت خواسته اند که دلایل خود را برای این انحلال اعلام کنند.

    وی اضافه کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران ایراد دارد و ما در انتظار ارائه دلایل وزارت بهداشت برای این کار هستیم.

    رضایی کوچی یادآور شد: می خواهیم دلایل وزارت بهداشت را برای این انحلال بشنویم و به همین منظور روز یکشنبه جلسه ویژه ای به این منظور تشکیل می شود. به ما اعلام شده است که معاونت آموزشی از سوی وزارت بهداشت در این جلسه حاضر می شود.

    مرندی: مجلس از انحلال دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بی‌خبر بوده

    با وجودی که مجلس در صحن علنی، مشغول بررسی قانون برنامه پنجم توسعه است، انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، باعث شده کمیسیون بهداشت جلسه اضطراری تشکیل دهد.

    به گزارش خبرآنلاین یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت گفت: هیچ کس در مجلس و کمیسیون بهداشت از ماجرای این انحلال خبر نداشت. ما از روزنامه‌ها مطلع شدیم و این تصمیم ناگهانی، توهین به مجلس است، چون مجلس، یک نهاد تشریفاتی نیست و باید با آن مشورت شود.

    علیرضا مرندی، وزیر اسبق بهداشت همچنین با اشاره به اینکه طبق درخواست رئیس کمیسیون بهداشت، این کمیسیون با وجود جلسه علنی، صبح و بعدازظهر امروز در زمان استراحت میان روز، جلسه اضطراری خواهد داشت، گفت: همکاران غیرپزشک در مجلس، اعضای هیأت علمی و داتنشجویان به ما تلفن می‌زنند و از چند و چون کار می‌پرسند، در حالی که ما شرمنده‌ایم. هیچ‌کدام از دکتر صدر در هیأت‌رئیسه تا دکتر شهریاری در کمیسیون بهداشت از این واقعه مطلع نبودیم و نمی‌دانیم چه شده که این تصمیم ناگهانی را در وزارت بهداشت گرفته‌اند.

    گفته می‌شود تصمیم انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، با وجود ۳۶ سال سابقه کاری و نزدیک به ۱۴ هزار پزشک و کارمند، از تصمیمات وزیر بهداشت و درمان بوده که با توجه به دستور لطف‌اله فروزنده، معاون رئیس‌جمهوری، گرفته شده است.

    تصمیمی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و هیأت علمی این دانشگاه نیز تا ساعت‌ها پس از انتشار در سایت اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از آن مطلع نبودند.

    روز جمعه، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به محمدباقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران را منحل و واحدهای آموزشی آن را به دانشگاه تهران و واحدهای درمانی و بهداشتی آن را به دانشگاه شهید‌بهشتی سپرد. این نامه بدون هماهنگی با پرسنل و هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران صادر و منتشر شده است.

  3. چهار ماه قبل ریاست‌ دولت برای انحلال دانشگاه دستور کتبی داده بود

    ناگفته‌های رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران: شنبه گذشته به من ابلاغیه ای را نشان دادند که در روز 18 مردادماه از ریاست جمهوری صادر شده بود. در این نامه، حرفی از انحلال برده نشده بود. دستور داده بودند قصدشان کوچک کردن تهران و خروج نیروها از تهران است. من نمی توانم بگویم به صورت شفاهی چه گفته اند. وقتی که این تصمیم را گرفتند، به ما که اطلاع ندادند. شخصا در این تصمیم نه نقش داشتم نه اطلاعی از کم و کیف تصمیم گیریها دارم.

آخرين اخبار ارس