بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

روزنامه کلـــمــــه پيش شماره هشتم » دولت واقعيت را به مردم نمي گويد

روزنامه کلـــمــــه پيش شماره 8؛ خبرنامه یا سندی برای کتابهای تاریخ؟
«دولت واقعيت را به مردم نمي گويد» ، «بيكاري جوانان كم نشد، بيشتر هم شد»

ادامه راه سبز(ارس): شفافیت یا پنهان کاری ؟ مردم کدام یک را برای اداره کشور بیشتر می پسندند؟ صداقت یا دروغ؟ کدام یک برای آماده کردن مردم در مواجهه با خطرات کاربردی تر است؟

یک دیدگاه حل مساله را در پشت پرده ها و دور از منظر مردم طلب می کند و واقعیات را به هزار بهانه قلب می کند و دیدگاهی دیگر می گوید داستان چوپان دروغگو فقط برای کتاب ها نیست. بامردم صادق باشید مشکلات کشور را به وضوح با آنان در میان بگذارید آنگاه آنان را پشتیبان خود در مخاطرات خواهید یافت.

وجود روزنامه کوچک کلمه ضرورت دارد لااقل برای اینکه در پیشگاه تاریخ کشورمان سربلند باشیم که روزگاری بود علیرغم خفقان رسانه ای و سانسور شدید و حیف و میل بیت المال در دستگاههای تبلیغاتی رسمی دستان سبز مردم ایران به اندازه وسعشان خبر مظلومیت و در عین حال سرفرازی جنبشی که به اعتلای ایران می اندیشد را فریاد می کردند.

براي دریافت فايل pdf روي تصوير زير كليك كنيد
پی دی اف (332 کیلو بایت)

لينك كمكي دانلود مستقيم pdf: "اينجا"
لينك دانلود مستقيم فايل تصويري jpg: "اينجا" حجم 573 كيلوبايت

4 نظرات :: روزنامه کلـــمــــه پيش شماره هشتم » دولت واقعيت را به مردم نمي گويد

  1. سلام . لطفا به همین صورت ادامه دهید. روزنامه به صورت مکتوب در شهر هم دیده شده . ما تا آخر با میر هستیم و داریم کار میکنیم…. یا حسین میر حسین

  2. اعتصاب غذای حسین زرینی، عضو ستاد ایثارگران موسوی

    حسین زرینی ،عضو ستاد ایثارگران میر حسین موسوی بیش از پنج ماه است که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است و در همه این مدت خانواده وی از هر گونه تماس تلفنی و ملاقات با او محروم مانده اند .
    به گزارش کلمه، این محروم شدن از حقوق قانونی یک زندانی موجب شده که وی از شانزده روز پیش دست به اعتصاب غذا بزند . خانواده وی که هیچ اطلاعی از وضعیت وی ندارند با شنیدن این خبر که توسط زندانیان آزادشده به بیرون منتقل شده ابراز نگرانی می کنند و از مسولان قضایی کشور می خواهند که شرایط ملاقات با این زندانی را هرچه زودتر برای شان فراهم کنند .
    گفته می شود حسین زرینی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگه داری می شود.
    بیشتر اعضای ستاد ایثارگران میر حسین موسوی را رزمندگان هشت سال جنگ و یا جانبازان تشکیل می دادند. آنها در این ستاد سعی داشتند مفهوم عملی ایثارگری در دوران ۸ سال جنگ را دوباره در جامعه تحقق بخشند .چرا که معتقد بودند که ۲۰ سال پس بعد از پایان جنگ ، تعاریف نگران کننده ای از مفهوم ایثارگر در جامعه رواج پیدا کرده است که باید احیا شود .
    دلیل بازداشت این عضو ستاد ایثارگران به هیچ وجه معلوم نیست و خبر اعتصاب غذای وی خانواده اش را به شدت دچار نگرانی کرده است .هیچ یک از مسوولان قضایی پاسخگوی خانواده این ایثارگر در بند نیستند.

  3. پدر حامد روحی نژاد:پسرم در حال مرگ است

    حامد روحی نژاد زندانی سیاسی ،یکی از زندانی هایی است که در ماه های اخیر حکم زندان در تبعیدش اجرا شده و از زندان اوین به زندان شهر زنجان منتقل شده است .اما این تبعید برای حامد بسیار زجر آورتر از دیگر زندانیان است .چرا که او به بیماری ام اس مبتلاست . حامد وقتی در زندان اوین بود با کمک دوستان و هم بندانش در بند ۳۵۰ با بیماری سختش کنار می آمد . آنها دستش را می گرفتند و برای بهبود حالش هر کاری می کردند.او را به حمام و هواخوری می بردند .اما با این وجود پزشکان بارها هشدار داده بودند که نگهداری او در این وضعیت در زندان اوین خطرناک است . اما با وجود این هشدارها و در میان بهت و تعجب همه از جمله خانواده حامد حالا او به زندان شهر زنجان ،در جایی به اسم اردوگاه منتقل شده است . زندانی که فاقد کوچکترین امکانات رفاهی و بهداشتی است .تا جایی که پدر حامد بارها در مصاحبه اش تاکید می کند که فرزندش در حال مرگ است و با این وضعیت بیش از یک ماه در این زندان دوام نمی آورد .حامد روحی ن‍ژاد ابتدا به اعدام محکوم شد اما حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ده سال تبدیل شد حکمی که با توجه به بیماری حامد برای او و خانواده اش همچنان غیر قابل تحمل است.

  4. بیشتر از هر چیزی در مورد روشها و تاکتیکهای پخش باید نوشت
    الان برای دو نفر از هر شماره ۵ یا ۶ تا میبرم و اونا خودشون تقسیمش میکنن
    به افرادی هم که میان خونمون، حتما یه شماره رو میدم
    یه جای عمومی هم هست که میرم و سعی میکنم همیشه یه شماره جا بذارم.
    ولی فکر میکنم بازم راههایی باید برای ارائه بهتر نشریه وجود داشته باشه که من ازش بیخبرم

آخرين اخبار ارس