بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

خبرنامه يكشنبه 25 مهرماه 89» نامه عبدالله مومنی آبروی نظام را برده است!

خبرنامه الكترونيكي يكشنبه 89.07.25:
«نمونه بارز آزادی مطبوعات در ایران!» ، «یکه تازی شعبان بی‌مخ‌ها در مجلس»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه يكشنبه، بيست و پنجم مهر 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

بی‌خبری نگران‌کننده از وضعيت نسرين ستوده
فعالان حقوق بشر و دمکراسی در ايران از تشديد فشار وزارت اطلاعات بر نسرين ستوده در بند ۲۰۹ اوين خبر می‌دهند. خانواده اين وکيل دادگستری که از شش هفته پيش در انفرادی به‌سر می‌برد، حق ملاقات و تماس تلفنی با او را ندارند.
نسرين ستوده، وکيل مدافع بسياری از زندانيان سياسی است که روز ۱۳ شهريور سال ۸۹ در پاسخ به احضاريه قضايی به اوين مراجعه کرد و ديگر به خانه بازنگشت. شش هفته از بازداشت اين حقوقدان می‌گذرد و او در اين فاصله تنها دو تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود داشته است. خانم ستوده در تماس نخست، از تحت فشار بودن و در دومين تلفن، از اعتصاب غذای خود خبر داده است.

مراجعات مکرر وکيل و همسر خانم ستوده به دواير قضايی در هفته‌های گذشته بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پاسخ مانده و کسی نيز از اتهام و چگونگی پرونده وی چيزی نمی‌گويد.

زندانيان سياسی اوين به فعالان حقوق بشر و دمکراسی در ايران گزارش داده‌اند که بازجويی‌های شبانه از نسرين ستوده ادامه دارد و آنها صدای فرياد اين وکيل دادگستری را شنيده‌اند.


میزان کسری تراز بازرگانی ایران بیش از سه میلیارد دلار افزایش یافت
آخرین گزارش ها از وضعیت تراز بازرگانی خارجی ایران حکایت از آن دارد که میزان کسری در تراز بازرگانی خارجی کشور، بدون احتساب صادرات نفت و گاز کشور، با کسری ۱۷ میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلاری مواجه بوده‌ که این میزان کسری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار رشد داشته‌است.

به گزارش ایسنا، بخش مهمی از افزایش ارزش واردات ایران در شش ماه نخست امسال ناشی از افزایش حدود ۳۱۲ درصدی میزان واردات بنزین و طلای خام برای مصارف غیرپولی است.


حکایت دو زن جوان که در سکوت خبری مبارزه کردند و هزینه دادند
حجم زیاد فشارهای سیاسی و دستگیری های مربوط به اعتراضات انتخاباتی در یک سال و نیم گذشته، موجب شد گاهی خبرهای مربوط به دستگیری فعالان حوزه های دیگر در حاشیه باقی بماند. نوید محبی فعال دانش آموزی و وبلاگ‌نویس و هم‌چنین عضو کمپین یک میلیون امضاء است که در صبح‌گاه ٢٧ شهریور در منزل پدری‌اش واقع در شهرستان آمل دستگیر و به زندان اداره اطلاعات ساری منتقل شده است.گفته می شود این دانش آموز نوجوان در حین بازداشت مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی و اطلاعاتی استان مازندران نیز قرار گرفته بود.

فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی نیز از اعضای کمپین یک میلیون امضا در قم هستند. این دو نفر در زمینه حقوق زنان و توانمندسازی زنان آسیب دیده در شهر قم فعالیت می کردند. آنها نیز پس از انتخابات ریاست جمهوری در جریان دفاع از حقوق یک دختر جوان که در معرض قتل ناموسی قرار گرفته بود، با برخی از متنفذین شهر قم، درگیر شده بودند و پس از آن نیز توسط وزارت اطلاعات قم دستگیر و تحت فشارهای شدید قرار گرفته بودند.


نظرات کاربران خبرآنلاین درباره مجموعه «قهوه تلخ»
بعد از انتشار خبری با عنوان «قهوه تلخ با حمایت دولت ساخته شد» اغلب کاربران این مسئله را خبرسازی در مورد اثر جدید مدیری ارزیابی کردند.

رضا خاموش با ارزیابی نظرات منتشر شده بیان کرد: «نظرات کاربران نشان از آگاهی و هوشیاری مردم دارد.» کاربری با عنوان سید نیز در این زمینه نوشت: «به علت حمایتهای بیدریغ دولت مجموعه «قهوه تلخ» از صداوسیما پخش نشد!!!! لطف کنید از مسئولین بخواهید که اینقدر حمایت نکنند.»


احمد توکلی: عمیقا متاسفم که مجلس وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد
با گذشت کمتر از یک هفته از کلید خوردن طرح جمع آوری امضاء برای "سوال از رئیس دولت" در صحن مجلس، احمد توکلی نماینده اصولگرای تهران، ضمن پذیرش این مطلب که "در موارد زیادی مجلس در مقابل تخلفات دولت قاطعانه نایستاده است"، خاطرنشان کرد "متاسفانه سوال از رئیس جمهور به یک تابو تبدیل شده که گویی سوال کردن از وی خیلی بد است، در حالیکه این امر می تواند قدرت متمرکز دولت را که در وی متجلی شده، مهار کند."

طرح سوال از محمود احمدی نژاد - به زعم آنچه طراحان و جمع آوری کنندگان امضا از نمایندگان "اظهارات رئیس دولت و رئیس دفترش" خوانده اند- هفته گذشته در مجلس هشتم شورای اسلامی کلید خورد و در جلسه روز سه شنبه ٢۰ مهرماه به امضای اولیۀ هشت نماینده رسید.


نمونه بارز آزادی مطبوعات در ایران!:
نشرياتی كه به انتشار بيانيه و عكس موسوی و کروبی می‌پردازند، لغو امتیاز می‌شوند!!

مدير كل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعاتی كه در جريان حوادث پس از انتخابات حتی به يک خط در مورد وقايع 9 دی‌ماه، روز قدس و ساير اصول نظام نپرداختند، انتظار حمايت و يا دريافت يارانه مطبوعات را نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، سيد احسان قاضی‌زاده عصر شنبه در نشستی با مدير مسئولان نشريات و مديران خبرگزاری‌های استان كرمان افزود: نشرياتی كه هنوز پس از جريان فتنه به انتشار بيانيه و عكس سران فتنه می‌پردازند، بر اساس قانون مطبوعات پس از تذكر و در صورت تداوم توقيف و لغو امتياز نيز خواهند شد.


آزادی رضا تقوی، شهروند ایرانی - آمریکایی پس از ۳۰ ماه زندان
رضا تقوی، شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار، پس از 2 سال از زندان اوین در تهران آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تقوی که یک تاجر 71 ساله است، 2 سال پیش دستگیر شد.


مصطفی رحماندوست با گلایه از ممیزی کتاب: ممیزی و بررسی كتاب‌ توهین به شعور مخاطب است
مصطفی رحماندوست، نویسنده ادبیات كودكان در یادداشتی در خبر نوشت: اهل فرهنگ از وضعیت ممیزی كتاب‌های دینی و غیر‌دینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار ناراضی‌اند.

زمان بسیار زیادی برای ممیزی یک كتاب طول می‌كشد و افرادی كه نوعاً وارد نیستند و به كلمات توجه دارند نه به مفاهیم در حال بررسی و ممیزی كتاب‌ها هستند.


محمد مصطفايی خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا: نقض حقوق بشر در ايران را فدای منافع اقتصادی نکنيد
محمد مصطفايی فعال حقوق بشری و وکيل مدافع ايرانی که طی ماههای اخیر مجبور به خروج از کشور شده، روز پنج شنبه ٢٢مهرماه (١۴ اکتبر)، با حضور در پارلمان اروپا، از نمايندگان آن مجمع اروپایی خواست که منافع اقتصادی رابطه با دولت ايران را "فدای نقض گسترده حقوق بشر در ايران نکنند."

به گزارش تارنمای کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، مصطفایی در شرح آنچه در نشست مذکور در بروکسل رخ داد، و مطالبی که وی با نمایندگان ٢۷ کشور عضو آن اتحادیه مطرح کرده، گفت "در جلسه مذکور، به مناسبت روز جهانی اعدام نیز مباحث گسترده ای در اين خصوص صورت گرفت."


دیدار نمایندگان با باهنر و شرط وی برای پذیرش نامزدی نایب رئیسی فراكسیون
با گذشت چند روز پس از آنکه علی مطهری و محمدرضا باهنر- دو نماینده منتقد دولت- از راهیابی به شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم بازماندند، یک عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس، از "دیدار نمایندگان با باهنر" و شرط وی برای پذیرش نامزدی نایب رئیسی فراكسیون مذکور خبر داد.

همزمان جمع وسیعی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، بر ادامه ریاست علی لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس و فراکسیون اصولرگایان- توامان- تاکید کرده و امکان رقابت با وی را "محال" دانستند و مشاور رئیس مجلس نیز با رد خبر "انصراف علی لاریجانی از کاندیداتوری برای ریاست فراکسیون اصولگرایان" تصریح کرد: لاریجانی تنها گزینه برای ریاست فراکسیون است."


پاسخ قائم مقام “موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی” به اظهارات محمد یزدی و احمد منتظری‬
در پی اظهارات رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد نحوه اعلام مرجعیت رهبر فقید جمهوری اسلامی و همچنین انتشار پاسخ احمد منتظری به "تحریفات چند سایت خبری" در مورد "مسائل مربوط به "برکناری مرحوم آیت‌الله منتظری از قائم مقامی رهبری"، قائم مقام "موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی"، به برخی مطالب مطرح شده درباره نامه ششم فروردین ۶۸ آیت الله خمینی و همچنین تاریخچه مرجعیت وی پاسخ داد.


فاصله آماری زنان و مردان مبتلا به ایدز در حال کم شدن است
رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران معتقد است که اگر در گذشته سرنگ مشترک عامل انتقال ایدز محسوب می شود امروز زنان خیابانی از عوامل جدی در انتقال ایدز به شمار می روند. با توجه به این شرایط فاصله اماری زنان و مردان مبتلا به رو به کاهش است.

به گزارش خبرآنلاین، مینو محرزاظهار کرد: متاسفانه به دلیل شرایط جامعه شناسایی انها امگان پذیر نیست و تنها از طریق اگاهی و اموزش می توان این بیماری را مهار کرد. باوجود این که بنابر آمار بدست آمده از مبتلایان به ایدز ، انتقال از طریق اعتیاد تزریقی درصدر قرار دارد اما اخیرا ارتباط جنسی مهمترین راه انتقال مطرح می شود که به دلایلی از قبیل در دسترس نبودن زنان خیابانی در ایران و نگرش های مذهبی و فرهنگی شناسایی این افراد ممکن نبوده است. و این خطرجدی برای گسترش اپیدمی ایدز به شمار می رود.


ضیا نبوی در زندان اهواز؛ نه آب سالم و نه جای خواب
ضیا نبوی، دانشجوی محروم از تحصیل که به تازگی به زندان اهواز تبعید شده است، در این زندان شرایط بسیار نامناسبی دارد.

به گزارش جرس به نقل از فیس‌بوک شخصی حسین نورانی‌نژاد، ضیا نبوی در تماس چند دقیقه‌ای از زندان اهواز عنوان کرده است که هفته ای دو بار امکان تماس سه دقیقه ای دارد.

نورانی‌نژاد نوشته است: در زندان ممنوع التردد است، آب شربش غیرقابل شرب است! تا 6 ماه دیگر هم صاحب جا و تخت نمی شود و این را حبس کشیده‌ها می‌دانند که چه حبس تو حبسی است. همزبان ندارد، همه عرب زبان، بهداشت زیر صفر..."


دانشجویان ممتاز دانشگاه علم و صنعت پشت درهای بستۀ گزینش
با گذشت چند روز پس از محکومیت دو تن از فعالان دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به ۴ ترم محرومیت از تحصیل، منابع خبری جرس گزارش دادند که گزینش دانشگاه علم و صنعت در سال جاری روند جدیدی را برای جذب دانشجویان ممتاز اتخاذ کرده است، که در این راستا تعداد زیادی از دانشجویان ممتاز آموزشی دانشگاه که شرایط پذیرش مستقیم کارشناسی ارشد را دارا بودند از این امتیاز محروم شدند.


تعطیلی ناگهانی “کمیته اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه” و سرنوشت نامعلوم میلیون ها تومان بودجه تخصیصی
در حالیکه چندی پیش خبری مبنی بر "تاسیس کمیته ملی اطلاع‌رسانی هدفمند کردن یارانه‌ها" در محل خبرگزاری ایرنا و با تخصیص بودجه های کلان منتشر شده بود، اکنون در آستانه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، رسانه های خبری اعلام کردند که این کمیته اخیرا بطور ناگهانی تعطیل شده و سرنوشت پول های تخصیص داده شده نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

بنا به گزارش سامانه خبری «آتی‌نیوز»، امیرطاهر حسین خان؛ از نیروهای رسانه‌ای حامی دولت، در این مورد از علی‌اکبر جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری ایرنا سئوال کرده و پرسیده است چرا با صرف هزینه‌ای هنگفت کمیته ملی اطلاع‌رسانی هدفمند کردن یارانه‌ها تعطیل شد؟


طنز ابراهیم نبوی: بلیط کشتی نوح با تخفیف


سفر رهبری به قم در سالگرد جشنهای دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی
براساس گزارش منابع خبری از ایران" پس از ناکامی های گسترده مقام رهبری سید علی خامنه ای در عرصه های مختلف خصوصا پس ازتقلب گسترده در انتخابات دهم ریاست جمهوری وفرمان وی در نمازجمعه 29 خرداد سال گذشته جهت سرکوب گسترده معترضین به تقلب و کودتای انتخاباتی و ایجاد حوادث خونین پس از انتخابات وهمزمان با روبرو شدن حاکمیت با بحران شدید مشروعیت ونیز عدم تایید عملکرد رهبری توسط اکثریت مراجع و علمای تراز اول حوزه علمیه قم علی رغم تاکیدات فراوان مقام رهبری در خصوص لزوم موضع گیری خواص با بصیرت نسبت به حوادث پس از انتخابات ونیز حادثه مهم تردر تاریخ شهر قمT یعنی تشییع باشکوه وتاریخی حضرت آیت الله العظمی منتظری(ره) وحضور گسترده ومیلیونی حامیان جنبش سبز و اهالی شهر قم در این مراسم، البته با تمام تهدیداتی که به جان خریدند و با حضور شورانگیز و سبزخود و با سردادن شعارهای پر معنی روزی بیادماندی را در شهر قم و صحن های مطهر حضرت معصومه آفریدند.


توتال دادوستد فرآورده‌های نفتی با ایران را متوقف کرد
جرس: رئیس شرکت فرانسوی توتال می‌گوید این شرکت خریدو فروش فرآورده‌های نفتی با ایران را متوقف کرده است.

کریستف دو مارژری، رئیس توتال در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، گفته است توقف دادوستد فرآورده‌های نفتی با ایران از سوی توتال، در راستای قوانین و تحریم‌های اتحادیه اروپا و فرانسه است و به دلیل فشارهای ایالات متحده صورت نگرفته است.

کریستف دو مارژری، رئیس توتال در این باره گفت: «خیلی ساده است. تحریمی است که به آن رای داده شده و به شکل قانون اروپا و فرانسه درآمده است.»


یکه تازی شعبان بی‌مخ‌ها در مجلس:
نمایندگان به خاطر اصل ولایت فقیه دست به یقه شدند

مجلس هشتم که اکثریت آن در اختیار وابستگان جناح راست و اصولگرایان است، بار دیگر شاهد کتک کاری بود و نماینده شیراز به دلیل آنچه که "توهین به ولایت فقیه" عنوان شده از نصرالله کوهی باغ اناری، نماینده سروستان سیلی خورد؛ درگیری ای که به انتشار بیانیه سید احمدرضا دستغیب، نماینده شیراز منجر شد و وی فرد حمله کننده و برخی دیگر از حامیان احمدی نژاد در مجلس را مشتی "شعبان بی مخ" خطاب و اعلام کرد که به علت نداشتن "امنیت جانی" دیگر به جلسات مجلس نخواهد رفت.


نامه عبدالله مومنی آبروی نظام را برده است
یک سال و نیم پس از انتخابات ریاست جمهوری و اعتراضات مردمی به نتایج آن، احزاب و سازمان‌های سیاسی همچنان تحت فشار قرار دارند. اعضای این احزاب در زندان‌ها هستند و برخی از آنها هم چون مشارکت و سازمان مجاهدین به حکم دادگاه منحل و برخی دیگر، هم چون سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)، از طرف محافل سیاسی "غیرقانونی" اعلام شده اند بدون آنکه دادگاهی برای آن‌ها تشکیل شود.

سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) از جمله احزابی است که در حوادث پس از انتخابات، شاهد دستگیری وصدورحکم برای بسیاری از اعضای خود بود.

این سازمان سیاسی که از میان فارغ التحصیلان دانشگاه ها عضوگیری می کند، به دنبال حوادث پس از انتخابات بیش از 20 بازداشتی از میان اعضای خودداشت.

هم اکنون نیز پنج تن از اعضای این سازمان ـ که در انتخابات از حامیان مهدی کروبی و بنیانگذار ستاد شهروند ازاد بودند ـ در زندان به سر می برند.


به نواده‌ مولانا اجازه ندادند در يادروز حافظ سخنرانی کند!
خانم اسین چلبی بیست و سومین نواده پسری شاعر و عارف بزرگ مولانا جلال الدین محمد بلخی و رئیس بنیاد جهانی مولانا را که از قونیه تا شیراز آمده بود تا در یادروز شمس الدین محمد حافظ در مورد "پیوند شمس و حافظ" صحبت کند، از پشت تریبون پائین فرستادند و اجازه سخنرانی به او را ندادند. یک روز بعد از آن هم نشست مطبوعاتی وی را با خبرنگاران لغو کردند بدون آنکه دلیل آنرا ذکر کنند، کاری که تنها در مراسمی چنین در جمهوری اسلامی ایران و تحت فرمان وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد امکان دارد اتفاق بیافتد!

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 617 كيلوبايت

0 نظرات :: خبرنامه يكشنبه 25 مهرماه 89» نامه عبدالله مومنی آبروی نظام را برده است!

آخرين اخبار ارس