بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

اتهام شکوری راد، بر هم زدن امنیتی است که در سایه آن بی‌گناهان کشته می‌شوند!

بیانیه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در اعتراض به بازداشت دکتر علی شکوری راد:
اتهام شکوری راد، بر هم زدن امنیتی است که در سایه آن بی‌گناهان کشته می‌شوند!
. ادامه راه سبز(ارس): انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعتراض به بازداشت دکتر علی شکوری راد و محکوم کردن آن، این عضو شورای مرکزی خود را انسانی دیندار و حق جو و حق گو، شجاع، منطقی و مستدل، آزادیخواه و صریح اللهجه توصیف کرده و خاطرنشان ساخته است که عاملان بازداشت او “با آزادی، منطق، گفتگو، راستی و صداقت مخالف‌اند.”

به گزارش کلمه، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در بخشی از این بیانیه، با اشاره به ادعای دادستان تهران مبنی بر امنیتی بودن اتهام شکوری راد، درباره این “امنیت” نوشته است: “امنیتی که در سایه آن افراد بی‌گناهی چون سید علی موسوی و ندا آقاسلطان در خیابان کشته می‌شوند. امنیتی که در سایه آن قداره‌کشان و چوب بدستان خودسر به منازل مراجع و علما حمله می‌کنند و امنیتی که در پناه آن به دانشگاه و خوابگاه دانشجویان حمله می‌شود و آن می‌کنند که همه می‌دانند.”

این تشکل اصلاح طلب که اکنون علاوه بر دکتر علی شکوری راد، دیگر عضو شورای مرکزی خود، دکتر علی تاجرنیا را نیز در زندان می‌بیند، در این بیانیه، تظلم خود را به “همه مردم شریف ایران، همکاران دانشگاهی، دانشجویان و جامعه پزشکی” ارائه نموده و اعلام کرده که از همه راههای قانونی پیگیر مطالبات به حق خود و آزادی همه زندانیان سیاسی خواهد بود. متن کامل بیانیه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در ادامه می‌آید:

«بسمه تعالی»

وسیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون

آنانکه آقای دکتر علی شکوری راد را می‌شناسند و ما که بیش از سی سال از نزدیک و از ابتدای دوران دانشجویی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران تا به امروز او را می‌شناسیم به خوبی می‌دانند و می‌دانیم که امروز انسانی دیندار و حق جو و حق گو، شجاع، منطقی و مستدل، آزادیخواه و صریح اللهجه به زندان رفته و به بند کشیده شده است.

انسانی که علاوه بر فضایل علمی و اخلاقی و خدمات ارزشمند پزشکی به بیماران و دردمندان همیشه دغدغه انقلاب، اسلام، آرمانهای امام و استقلال و آزادی در جامعه و کشور را داشته است و به همین دلیل همواره در تکاپو و تلاش برای نیل به این اهداف بوده است. در دوران دانشجویی با عضویت مؤثر و طولانی در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، در دوران جنگ بعنوان بسیجی واقعی و مخلص در جبهه‌های نبرد و بعد از آن با تلاش تشکیلاتی چه در انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران و چه در حزب مشارکت و چه بعنوان رئیس شورایعالی سازمان نظام پزشکی و چه بعنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و در همه صحنه‌ها زندگی خود را وقف نیل به آرمانهای بلند و مبارزه با کژی‌ها و ناراستی‌ها نموده است.

آنانکه دکتر شکوری راد این انسان ارزشمند و خدوم را به زندان می‌کشند در واقع ماهیت خود را بیش از پیش می‌نمایانند. آنان در واقع می‌گویند که با آزادی، منطق، گفتگو، راستی و صداقت مخالفند و جالب آنکه می‌گویند ایشان به دلایل امنیتی بازداشت شده است. امنیتی که در سایه آن افراد بی‌گناهی چون سید علی موسوی و ندا آقاسلطان در خیابان کشته می‌شوند. امنیتی که در سایه آن قداره‌کشان و چوب بدستان خودسر به منازل مراجع و علما حمله می‌کنند و امنیتی که در پناه آن به دانشگاه و خوابگاه دانشجویان حمله می‌شود و آن می‌کنند که همه می‌دانند. و اساساً امنیتی که همه می‌دانند و نیازی به تعریف و توضیح ندارد.

آری همه می‌دانند که آقای دکتر شکوری راد به چه دلیل بازداشت شده است و این مقوله نیز در میان اصحاب خرد نیازی به توضیح ندارد. انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که اینک بعد از دکتر علی تاجرنیا عضو شاخص دیگری از شورای مرکزی خود را در زندان می‌بیند ضمن اعتراض و محکوم کردن این روند تأسف بار که منجر به سرکوب و تحدید آزادی فرهیختگان و دانشمندان شده است، تظلم خود را به همه مردم شریف ایران، همکاران دانشگاهی، دانشجویان و جامعه پزشکی ارائه نموده و از همه راههای قانونی پیگیر مطالبات به حق خود و آزادی همه زندانیان سیاسی خواهد بود.

والسلام علی من اتبع الهدی
انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران
۲۳/۷/۸۹

0 نظرات :: اتهام شکوری راد، بر هم زدن امنیتی است که در سایه آن بی‌گناهان کشته می‌شوند!

آخرين اخبار ارس